2011-02-10

Stämpelrisk

Oj. Med risk för att bli dömd som en man med märklig musiksmak. Risken att få en "Indiesvår" stämpel i pannan till trots så delar jag med mig en av de låtar som jag sliter hårdast på nu om dagarna. Den är tre år gammal. Den är, enligt mig, bra. SptifyLänken till låten. Crystal Castles är det som gjort den. Dom sjunger sång som ingen förstår. Den är troligtvis omöjlig att göra live. Ja, det är en högst o-organisk låt. Men så är det med det.

Kommande dagar ska jag tillbringa som de sista som tonåring. Slitsamt kan tyckas, men icke, jag har ju gjort en lista på "måste göra saker medans jag är tonåring".

1. Snatta
2. Peka finger
3. Tjuvröka
4. Köra moppe
5. Köpa porrtidning
6. Ha häng

När jag bockat av punkt nummer 5 är jag redo att kliva in i nästa värld. Levla upp som dom säger, ungdomarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar