2011-09-17

Upptäcktsfärd



Dagens upptäckter:

1. Jag är sämst på att chatta. Jag blandar tempus, adjektiv, verb och dess böjningar hej vilt.

2. Älgar är nyckfulla.

3. Jag kan numera vad ett väldans knepigt ord betyder, minns dock inte själva ordet.

4. Kött är som frukt. Fast allvarligare att ha och göra med. (Tänker såhär: Lite jord på ett skalat äpple- strunta i det spola av och ät. Men lite jord på en bit kött- Släng skiten ! Fort! Fast egentligen är det jord som jord.)

5. Jag har valt en utbildning som verkar hiskligt rolig.

6. Jag har en "lägenhet" i Kalmar. 24 feta kvadrat, sängen tar ungefär 2.5 kvadrat. Resterande avsätter jag för besökande.

7. 14 timmar i tåg/buss/tåg/tåg är en evighet. Speciellt när man vet att de kunnat vara 9timmar.

8. Kalmar ligger avsides från Gårdtjärn.

9. Jag ska upp klockan 04.45 i morgon och solen ska upp 06.22 . Det är min hobby och det är solens bana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar