2019-12-20

Bubbla

Jag är en bubbla.

Har du pratat med mig i verkligheten borde du kunnat ana en liten hinna i luften mellan dig och mig. Vi hör varandra bra, ser helt klart ut och in, men där är en liten sfär som håller oss i sär.

Ibland glänser den till, den där filmen av såpliknande hinna som omsluter mig på alla sidor likt gud i en bön. Bubblan sväller när jag andas ut och krymper när jag drar in luft. Den töjer sig för handen när jag sträcker mig ut. Du vet som en klassisk såpbubbla finns det inget som hindrar min arm från att sträcka sit ut ur bubblan. Hinnan sluter bara tätt kring armen, när jag drar in den i bubblan igen sluts hinnan, inte ett spår finns kvar där i skiktet. Kanske en oljig virvel som snart flyter ut och bort.

Jag har regnbågsfärgade hängslen på mig i detta nu. Tänk dig det i en bubbla! Ha. GOD NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar