2010-11-14

Bra svar är bra

En dag för länge sedan gick jag på en promenad. Ner för en backe, mellan kor, över stängsel, över en å och till sist tillbaks igen. En kort tid senare gjorde jag en annan utflykt. Packade en liten påse med diverse tunga grejor, gick ner för en backe, mellan kor, över stängsel, och till sist tillbaks igen. En vecka senare gick jag och funderade på om jag kunde variera mig lite. För att rensa tankarna gick jag ner för en backe, mellan kor, över stängsel, över en å och till sist tillbaks igen. Att rensa bland tankar är svårt. Tankar fyllda med, gud vet vad. Om han nu finns. Gud alltså.

Någon, jag vet inte vem, frågade en bra fråga till en annan, som jag inte heller vet vem det är. Han svarde hursomhelst bra.

- Hur stor är gud ?
- Mmm, om du ställer ett par skyskrapor på varandra.
- Aha, Ok.
- Ja då är du i närheten, typ.

För mig var det skönt att höra. Nu kan jag föreställa mig guds storlek, om han nu finns.


Om man har en blogg måste man inte blogga bra. Jag vill inte blogga bra.

Eller jo det vill jag ju, men inte än.

Kanske sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar