2010-11-09

Förvirrad

Livsgåtan just nu. Vet inte vad jag ska bli.

Ska ju bli vuxen är det tänkt, sen gammal. Ett delmål är att bli nöjd. Hur gör man då? Går till sängs funderandes. Uteslutningsmetoden blir metoden.
Ser jag politiken som mitt livsgärning ? -Nä. Ser jag mig som bonde ? -Nä. Ser jag mig som... Så kan det hålla på en drös med tid, och tillslut finns det inga jobb kvar. Vad blir man då?



Vaknar nästa dag, helt inställd på att bli T.ex journalist. När gröten är uppäten vill man inte längre bli journalist. Vet inte vad man vill bli. Sen jobb, går omkring och jobbar, förvirrad över framtiden, hela dagen. Sågar snett istället för rakt, sågar sig i handen. Det kommer blod. Kommer på att man borde ge blod. En läkare syr ihop handen. Träffar en apotekare. Så i dagens slut, när man går och lägger sig, börjar det om. Ser jag porren som min livsgärning? -Nä. Ser jag mig som Astronaut ? -Nä.

Så länge inte den där inte-komma-sig-för-genen jag bär på får bestämmat så kan man ju inte bli bitter, eller?

Är man förvirrad så kan man lyssna på förvirrad musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar