2010-12-07

Glasögon

Mönstringen för cirka 2år sedan klarade jag oförskämt bra. Jag såg som en hök, hörde som en varg, stark som en björn, smart som en uv samt hade kondis som en älg. Det gillade moder staten, hon ville ha mig till att kriga. Kungelung, sa jag.

Vafals ? Är detta en självryggdunkar-blogg helt plötsligt?

Ne.

För sen började ju förfallet. Kondis och styrka förfaller rätt snabbt om man inte tränar. Hörseln förstörs om man inte har hörselskydd. Det fattar jag. Och man blir bara klokare med tiden. Men synen ? Varför ser jag inte längre vad som står på tidningen tre meter bort? Tydligen har jag inte hökögon längre, mer älgögon. Fast med färg.


Det braiga är att jag nu kan skaffa tuffa glasögon! Riktiga som jag behöver för syns skull, inte sådana töntiga som man bara har för syns skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar