2010-12-26

Film är inte min grej.

Gick en promenad idag, rätt vad det var kom jag in på en stig. Känslan sa mig att detta var ingen vanlig stig.

Tidigare på dagen skulle delar av min familj se en film på TV. Arn ska sändas av TV4, bra den har jag inte sett tänker jag. Nöjd och belåten bäddar jag ner mig i soffan. När jag som bäst börjar jag sjunka in i filmen och dess handling sisådär femton minuter in i filmen, kommer en långhårig idiot på flakmoppe in i bilden. Jag hatar honom, killen på flakmoppen ska dö. Han är inte med i Arn, han är reklam och han stör.

I min ilska så bojkottas Arn och killen på flakmoped. Istället sätter vi på en dvd med Bröderna Karlsson. Hoppas den är bra, någon hade hört att den var bra, då tar jag förgivet att den är bra. Filmen rullar på fint, huvudkaraktären blir kär i Tuva Novotny, vilken jag förstår för jag är också kär i henne, huvudkaraktären får även en bror som han inte visste att han hade. Sen klantar sig alla, förutom Tuva. Alla är dumma och borde få smisk och pisk. Jag blir så frustrerad och irriterad att jag inte orkar se klart filmen.

Istället går jag på en promenad, kommer in på en stig. Känslan säger mig att detta är ingen vanlig stig. Detta är Krigsstigen. Väl inne på denna stig så ska jag skicka mejl till Bonnier, som jag tror äger TV4, dom ska få höra. Sen skaffar jag mig en liten livsregel; att aldrig mer se en film där en människa är så mesig och dum att han förstör en flirt med Tuva Novotny, Aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar