2011-01-04

Centerhumorn

Vinter är lite väl kall och mörk. Idag var solen till och med lite extra skymd av lilla månen. Enligt lättare mattematik så är idag den mörkaste dagen på året. Deru Serru. Då behövs det något roligt. Centerpartister är måhända inte det roligaste, men är det så här mörkt så funkar de.

Stefan Hanna, en man och centerpartist som for till Thailand och spånade fram genialiteter som tjockisskatt. Men det fick alla att skratta i vargavintern. Anna Karin Hatt, en kvinna och centerpartist som mest är minister för IT men namnet är roligt så det räcker. Men hur kommer det sig att de roligaste namnen i politiken är centerpartister? Fritt så spånar jag fram vad Maud kan ha sagt,: Ni måste vara som bävrar! Och skaffa ett tokigt namn, då får ni vara med. Säg något knäppt, då får ni vara med. Allt för för att bryta igenom bruset!
Sen fnissar de hela mandatperioden, - För tänk så tokiga namn vi har, säger de. Sån är Centerhumorn.

Centerpartist som ballar ur är kul. Jag känner en centerpartist, Jens, han ballar ur ibland. Sen känner jag ett par till. Dom ballar inte ur lika ofta. En "ballade in" med min bror, det tyckte jag var roligt.

I övrigt? Jo, Nils Petter Sundgren är rynkigare än någonsin.

1 kommentar:

  1. Haha! "ballade in"-grejen gjorde mig glad och lite lyckligare, tack :D
    /Olle

    SvaraRadera