2011-03-14

Lagesrapport.

Efter typ 80 mil vag som tog 14 timmar i buss sa var vi i tisdags framme i Byron Bay. En lite mindre stad som mest bestar av backpackers, en fyr, butiker och en strand . Backpackers ar fran Sverige, inte endast men i hog grad. Det ar svenskar overallt har. Man kan inte saga vad som helst pa svenska, nagon i narheten eller den du pratar om kan forsta, sa man far vakta sin tunga. Annars kan det bli kaos med den.

Det trakiga ar att tillgangen pa internet ar sadar, det ar krangligt att lagga upp bilder fran kameran och ha en dator sa ostort att man hinner med allt man vill. Men lika glad, nastan, ar jag for det. For det ar inte for att sitta pa internet jag reste hit. Inte i forsta hand.

Martin har pa nagot vis mer tid till sadant, jag tror det har med att han ar aldre att gora. Tryck pa den bla texten sa kommer du till Martin kvalitets inlagg. DEN BLA TEXTEN. Den bla texten kan vara lila, aven.

Jag kan ju beratta att vi bor pa Main Beach Hostel, har bor det manga tyskar och svenskar samt en och annan Fransos eller Amerikan. Blandat. Men mest svenskar som vanligt. Trevliga svenskar bor det ocksa har, fran Jonkoping och Goteborg.

Vi har aven en svensk som vi kanner, Daniel, han forbarmade sig och larde oss hur man surfar. Kan inte tanka mig en battre surflarare. Han var grym puttade pa och tipsade. Tror han lag i vattnet i typ 3 timmar, konstant. Stackarn. Men det hjalpte for idag sa kan jag utan att ljuga saga att jag kan surfa. For jag kommer upp pa bradan, kan svanga en aning och det tycker jag ar nog for att saga att man kan.

Vi tre och tre andra svenskar, dom trevliga jag namde tidigare, har aven gjort en lite tur. Upp for ett berg, upp upp upp. Langs vagen gick vi forbi Australiens ostligaste punkt, vidare upp pa berget stod en fyr, den var fin. Utsikten var ocksa fin. Martin och Emil sag Amerika och hajjar samt senare en Krokodil. Besvikelsen var stor nar det framkom att det inte riktigt var amerika, utan mer riktningen mot amerika de sag. Annu storre besvikelse nar hajjarna visade sig vara delfiner och krokodilen en varan. Fast delfiner och varaner ar ju inte var dag man ser, sa de var inte ledsna lange. Sen traskade vi tillbaka glada i hagen.

Nu ska vi ata mat.

Hejda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar