2021-01-06

Opublicerat inlägg från 15 Mars 2015. Jag var jättemycket en mediamänniska. Nyutbildad. Men fina bilder!

DISCLAIMER: DETTA SKREVS 2015 osv. 



 Ibland journalist som fotar själv. Ibland en fotograf som skriver.
"Multimupp" kallas det i brist på bättre. Bara att vänta in att tiden ska gå och yrket blir mer av en accepterad roll än en lösning i krisen. Kanske.

Den typiska multimuppen är en fotograf som tvingas börjar skriva själv. Eller en skrivande journalist som börja fota på ledningens kommando.

"Men vad är du egentligen?"

Hej! Jag heter Magnus och jag kan båda delarna - gör båda delarna. Även om det är idealet i branschen, verkar det inte gå in att någon vill göra båda på ett bra sätt.

"Ja, alltså du är fotograf i grunden eller?"

Trångsynthet kan vi kalla det.

"Vad ska du med den till? Är du materialkåt eller?" När jag vill ha en bra kamera. 




Sen fick jag tjata, kan jag låna en bättre kamera i dag?

Sen ramlade en ettabild in. Sen nästa. Sen heldagar som fotograf.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar