2010-12-13

Tips och kaka!

Det finns ingen som heter Per Spektiv, jag har kollat. Men perspektiv finns.

Plura sa: Det bästa med att röka är att man går åt sidan från allt stoj och stimm runt en för att röka sin cigg, då får man perspektiv.



Håller med Plura, Man får en stund när det enda man gör är att dra ner cancern igenom bronkiterna. Inte så tankekrävande. Tanken kan man då ägna åt att utnyttja det perspektiv man får. Vad pratar jag om med dom jag är med?, Vad sa han egentligen?, Vad ska jag göra sen? Man får tid att planera och utvärdera, nyttigt. Detta förutsatt att man är den enda i sällskapet som röker. Annars ska någon annan röksugen hänga med, vilket kan vara trevligt, men ska man få perspektiv på det sättet så måste man ju röka till man blir sjuk eller börjar göra barn med medrökaren. Ty, sjukdom och barn är väl det som ger människor mest perspektiv på livet.

Sannolikheten att min mor läser bloggen till trots, erkänns här och nu att även jag röker. Sällan, nästan aldrig, men det har hänt att läpparna har knipit sig runt en cigg. Inte för att få perspektiv, utan för att någon sa att det var tufft.

Om Plura, mot förmodan, läser min lilla blogg så ska han nu få ett tips och en Moralkaka.

- Rökning är bland det mest korkade man kan ägna sig åt, och jag är inte så korkad, för det mesta. Därför tipsas härmed att man kan smita in på toa om man vill komma åt sidan och få perspektiv. Mycket hälsosammare.

Dessutom kan man ju göra barn där med. Och vill man tvunget bli sjuk för att få perspektiv så är det väl bara att slicka på ringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar