2011-07-10

Fånga flugor.

.


Här sitter jag och fångar flugor. Jag är duktig på att fånga flugor, jag skulle även påstå att jag är bättre än min erkänt skicklige flugfångarbror. Han kommer inte godta detta utspel, det kommer bli duell. Jag är redo.


Lånad bild på fluga
Är man uppvuxen med kor så är man uppvuxen med flugor. Dom kommer hand i hand. Därför har det genom årens lopp kommit naturligt att snappa upp olika tekniker och strategier, jag har lärt mig läsa flugornas tankebanor. Jag vet vad en kort nigning och ett ensamt vingslag betyder. Jag vet vilken höjd och i vilken bana jag ska svinga handen för att precis knipa åt runt flugkroppen med lagom tryck så att den inte blir mos. För att krossa dom kanske är effektivare rent tidsmässig, men inte etiskt och säkert och därmed inte min stil om jag får välja. Nä jag lägger dom i tum-giljotinen. Chop Chop.

Så idag sitter man, som man gärna gör dagen efter gatufesten,fullt sysselsatt med att fånga det kvicka små liven, och tänker att om jag bara var lika duktig på att fånga flickor som jag är på att fånga flugor...


Jag hittade bilden.

2 kommentarer:

  1. Nog för att det kanske är nice att handgripligen "knipa åt" om nämnda flickor, men du kan väl bara sätta ut dig som ett sånt där klisterpapper, så kommer de av sig själva. I stället för målade fejkflugor/flickor så kan du bära lappar där det står "händig", "snäll", "hjälpsam", "bra hand med småbarn" etc. /tant Elin

    SvaraRadera
  2. Vi kanske måste ut Och sarga några bruttot då.

    SvaraRadera