2012-12-07

Blogg om bloggare

Blogg
Jag är väldigt oklar över vad det är i att blogga som lockar mig att göra det. Inte mycket egentligen, eller tydligen.  För det bloggas inte frenetiskt här. Varför?

Funderar ut svar.

Folk omkring mig bloggar, skriver om hur de mår och vad de gör. Vad de köpt och tipsar om en bra låt, kanske spyr galla över en lärare. 
Vanliga bloggämnen som jag också skulle kunna skriva om. Men det gör jag ju inte. VARFÖR INTE DE DÅ?

Jag tänker på de i min klass som mig veterligen bloggar. Gör en liten lista:

  • Tjej
  • Tjej
  • Tjej
  • Tjej
  • Tjej
  • Tjej
  • Kille - Jag.

Att blogga - en tjejgrej?
Är det anledningen till att jag inte bloggar?
Den anledningen får mig att känna mig dum i hövve, det är ju precis därför jag borde blogga.
 Jag tror att killar är exakt lika intresserad av varandras kläder som tjejer. Jag vet att de är det. Inte alla kanske, men det är inte alla tjejer heller å andra sidan.

Ändå är det är inte OK att blogga om kläder vardagstjat precis som många tjejer gör. Om man nu inte är bög eller har någon annan bra förklaring. Cimon... 

Nu hoppas jag på att få en drös med länkar till killbloggar i kommentarerna. Vanliga killar som bloggar vanligt vardagsshoppingbloggande. 

Här finns undantag: Jag, Olle, Martin, Albin, Nisse mfl. Men vi är ganska strikt bundna till att blogga om livsbetraktelser och händelser eller sitt jobb. Ingen skriver en blogg om sina nya jeans. Finns inte på kartan.
Jag är glad att de bloggar, troligen anledningen att jag bloggar. Jag stör mig på att vi är så ensamma. Och att ingen skriver om sin snygga jacka, för snygga jackor har vi. Allihopa.

Tänk om jag skulle göra det? Mixen: Mode, älgjakt, musik känns på något vis lockande. I ärlighetens namn, det är väl precis det jag är? 
Men vad stoppar dig då?, kan man tänka. Det skulle kännas väldigt fånigt. Det är inte så man gör. 



Det finns ett stort fenomen i den rebloggande tumblr-sfären. Det är bloggarnas motsvarighet till de forna herrtidningarna.

Recept: Mansblogg #nohomo

Ta väldigt snygga bilder på väldigt snygga män med väldigt snygga kläder.
Blanda upp med bilder av nakna tjejer! INTE PORR!
Red av med lagom delar Kanye Westbilder och ASAP Rockyklipp. 
ABSOLUT INGEN TEXT, skriv inte om dig. Koncentrera dig på att scrolla andras bilderbloggar. 
En pistolbild piggar ju alltid upp!
Låt koka med någon häftig motljusbild med mycket damm i luften och en cowboy på häst, glöm inte revolver alternativ en bössa. Gärna en kanot! 
Toppa med en extra toplesstjej for den där extra #nohomo-stämpeln! 

Woula! Så lagar du bloggar som:  Schedvin Now and than Postcards F T E


Fast ändå, jag gillar de där bloggarna. Det är bara det där fåniga herrtidningsfenomenet ala Slitz/Café. Överraskande bra tidningar som länge skämde ut sig med toplesstjejer. Bloggvärlden tycks gå i samma spår.

Cafe.se har i och för sig en del av det här i olika bloggar och som helhet i sin tidning.

Blev inte mycket klokare nu. Jag får fundera vidare. Inte klar. Oklar.



Kompensationsbilden
Den intressanta bilden








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar