2013-09-01

En om hösten

Drygt 80 mil söder om Västanbäck sitter jag, dagen innan första måndagen i september. Micke Jägare ringde och påminde lite extra om det nyss. Men det finns hopp, tisdag onsdag är föreläsningar här i skolgångsstaden. Sen! Dagar som avsatts för att läsa två böcker kommer jag att spendera på spänn på en stubbe, sten, pall eller torn.

Det inte kommer ta lång tid innan jag är rätt less på stubben, stenen, pallen eller tornet. Ett knak, ett hundskall räcker. Sen finns det inget ställe i världen jag hellre vill vara på i just den stunden. Det är magiskt.


Nu, när du upptäckt spottloskan i den vackra bilden kanske du vill läsa istället, kung. Tänkte skriva lite till.

Eller nä, det tänkte jag nog inte, synd.  Eller jo, apropå jakt. ST skrev ett reportage om björnjakt med WebbTV osv. Jobbigt att som reporter vara så bunden till en vinkel att den inte gick att släppa. Den "spännande björnjakten" blev inte spännande, den blev lite pinsamt uppvinklad.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar