2018-02-24

En morgon

Jag har en lång tid helt slutat skriva av lust.

I dag var min flickvän på jobb från tidig morgon. När hennes väckare ringde lovade jag att äta frukost med henne, det blev inte så.
Istället en återträff med mina gamla helgmorgonsrutiner.

08.00 - Klarvaken, tanken i huvudet är att kliva upp. Istället tar jag upp telefonen, sveper mina vanliga rundor. Väderkoll, det kommer fortsatt vara vintrarnas vinter i minst tio dagar till. Tre olika vädertjänster är överens. Sjunker ner i sängen. Snön tynger mig.
09.30 - Vaknar upp ur scrollsesionen. Bestämmer mig för att kliva upp, kommer så långt att jag övertar min sambos tomma kudde, fyller på med hennes täcke och bullar upp mig till sittande mot väggen.
10.00 - Jag har nu kollat ikapp alla klipp som en amerikansk "mulch hay farmer" lagt upp den senaste månaden. Han är en idiot som jag inte kan släppa intresset för. Gun control är ett skällsord, Trump är kung. Jag fylls av äckel, men kan inte sluta titta. Den här människan är kompetent, jag lär mig otroligt mycket hela tiden. Hur man sätter ihop en motor, hur man renoverar en växellåda.
11.00 - Stiger upp och kliver in i duschen. Man får böja huvudet åt höger på grund av det sneda taket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar