2011-03-30

Böcker Bilder Svammel


Vi passar på att ta en bild i profil, vet aldrig när man är så slank nästa gång.


Man kan, i somliga fall, ha en plan och en idé klar för sig. Man vet varenda steg och varenda detalj. Jag har sällan sådana planer. Jag ser mig själv som en imporvisatör med en plan mer i form av en riktning, på gott och ont. Ibland blir det yrt.

Jag trivs med att saker blir som de blir.

Jag har precis varit på resa med Martin och Emil. Dom är av samma sort; visst en plan kan vara bra, men knappast livsnödvändig att följa slaviskt. Den plan vi hade var mest en riktning, norr i lagom mängd så vi hinner tillbaka till den 28e, vore kul att åka till Byron Bay, resten blir som de blir. Och resultatet av den planen blev en fantastisk resa, anekdoter och historier i oändlighet och minnen för livet. Martin har, lingvistiskt, sammanfattat detaljrikare.

Vi har nog inte gjort den häftigaste resan eller att vi överträffade någon på det viset. Fast vi plöjde böcker. Det gjorde vi. Ohälsosamt mycket läsning blev det. Hur många böcker är egentligen ointressant, en bok kan ju vara allt från 100 till 1000 sidor. Så jag räknade ihop sidorna, 2597 sidor mig alena. Martin har nog en liknande skörd. Emil öppnade trevande, men i slutet så malde han böcker allt mer frenetiskt. Ska se om vi kan göra en total ihopräkning, vad nu vi ska med den till. Skryta med kanske.

Fast ärligt talat, läs en bok. Jag mår bra av böcker har jag märkt. Läs naiv. super. av Erlend Loe, det är en bok som jag gillar och därför har läst flera gånger. Den är inte värst vidare tjock, men naggande god ändock.
Fast en del mår kanske bättre av att klippa gräs, eller klappa en katt, vad vet jag egentligen . Jag mår inte bra av att klappa en katt för jag är allergisk mot katt, de vet jag. Hund är jag också allergisk mot, men det skiter jag i och klappar ändå, för jag gillar hundar.

Nu blir det bilder.


Flygplanet som vi flög med tog en paus i Singapore. Den såg ut att trivas.



Operahuset finns på riktigt.



Den tiggde om det.


Jag bor på landet och internet är ett räserinternet, därför orkar jag inte vräka upp bilder. Ha överseende med det, bilderna kommer komma. Titt som tett, förr eller senare. Just nu Senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar