2011-04-11

Googla "min dröm"

Jag hade en fundering, och googlade sen "min dröm".

Då får man upp 1. Årets Julklapp 2. Blogg om hur mycket en person vill ha vitmålad lantstil i sitt hem. 3. En som vill vinna SM i hundsport. 4. En man drömmer om sitt bröllop.

Den fjärde är speciell. Den är gjord av en man, som tydligen ska gifta sig. Han beskriver drömmen om sitt drömbröllop. Han har ett youtubeklipp med en låt. Han uppmanar en att läsa texten i takt till musiken. Första refrängen ska han själv mima, han är tydlig med att han inte är en neger, vilket sångaren i låten de ska mima till är, men han har ändå känslan när han mimar och smådansar sig fram till altaret. Nästa vers ska alla bestmans och alla tärnor mima till... Han fortsätter och till slut dansar hans blivande fru in. Alla i kyrkan är hänförda.

Jag vet inte om det är elakt att jag sitter här och fnissar åt honom som skrivit detta. Men det är roligt att hans dröm är att mima till en disneylåt och dansa sig genom mittgången i kyrkan förbi alla hänförda i bänkarna. Obs!, han är ingen neger men gör det med känsla ändå. Det är kul. Hoppas han inte blir arg, men internet är fritt och jag har inte mer kreativitet än att vara rolig på andras bekostnad. Jag länkar nu så får ni hela upplevelsen själva.

Jag hade själv en dröm inatt:

Tramp! Knak! Tramp! Tramp!

Här kommer älgen.

-Hej älgen! Vad heter du Älgen? Säger jag när jag ser den komma lunkandes över hygget.

-Åh!, hej Magnus! Jag heter Staffan!, säger älgen som verkar glad över att se mig och vinklar för att fortare komma till mig.

-Då dör du idag Staffan!, Säger jag med en mordisk Rolf Lassgårds röst.

-PANG!, säger mitt vapen.


Älgen (Staffan) dör.

Staffan på vårt bord, efter ett ringa mord.

Sen var den slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar