2011-04-28

Vårhunger

Det handlar om kärlek, det är ju vår.

Många blir kära på våren. Jag med, fast inte i år. Än. Hade dock en konstig känsla i magen för ett tag sedan. Besviket upptäckte jag senare att jag det var hunger och gaser som orsakade den konstiga känslan. Jobbigt, ungefär som för han i klungan som inte kan skilja på vad som är mat och vad som är annat.

Men. Jag ser ett samband mellan att alla bantar och att alla bli kär på våren. Dom är bara lite hungriga och får en konstig känsla i magen. I tron att de är kära börjar de tänka på den som de är närmst att bli kär i. Och så blir dom kär. "Hunger - inkörsporten till kärlek" är min tes.

Det är vårbruk och jag kör traktor. Jag jobbar och snickrar. Det är manligt. Känner att jag måste dämpa allt detta manliga genom att prata om kärlek. Väga upp och få balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar