2011-08-15

Skolstart

Gammalt schema från min skoltid.
Den 24e Augusti 1998 började jag skolan. Vallens miljöskola klass 1A Solrosen. Jag hade en blå tröja och beigea jättesyntetiska byxor och en hårgelélugg hård som sten. Minns att jag inte var nervös, utan bara glad, tror jag inte riktigt fattade allvaret i det hela. Berit hälsade välkommen. Sen var det igång.

10e Juni 2010 slutade jag skolan. Västermalms skola BPTR07. Jag hade svart kostym med vit skjorta, en stor svart fluga och en vit keps med mitt namn på. Jag var glad och inte det minsta nervös. Karl-Anders sa adjö. Sen var det slut.

Den 29e Augusti 2011 börjar jag skolan. Linnéuniversitetet Journalistik och Medieproduktion. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Troligen inte Kostym och troligen inte blå tröja och beigea jättesyntetiska byxor. Jag kommer vara nervös och glad. Hoppas någon hälsar välkommen innan det drar igång.



1 kommentar:

  1. Grattis Magnus. Jag håller tummarna för Dej!
    Kanske jag kan komma och hälsa på.............
    /marit

    SvaraRadera