2012-05-28

Jag gör

Just nu har jag radiokurs och gör radio

Vi är uppdelade i små redaktioner som gör inslag med intervjuer och sånt, spelar in två program i veckan á en timma stycket. 

Förstveckan var jag reporter och åkte till Emmaboda, 6 mil i bil med en följeslagare. Ful stad, trevlig håla. Missa inte konditori Fenix om du har vägen förbi. Fantastisk sillmacka.
Emmaboda är numera mer känt än Emmaljuga tack vare Emmabodafestivalen. En av personerna bakom Emmabodafestivalen heter Håkan Karlsson, han träffade jag. Vi pratade i en halvtimma om "indie" och vad som är så speciellt med Emmabodafestivalen. För den är verkligen speciell och verkar bra. Borde skaffa tält och åka dit. Se på Simian Ghost (bra band) och Crystal Castels (bra, smalare musik). 
Håkan Karlsson snöade in på myndigheter, vilka han var skeptiska mot. Inte konstigt alls. Inte så intressant just för min vinkel. Kul att höra på ändå. Pratade även med Jimmie på macken och Nichlas på fiket. Macken gillade festivalen, de sålde ånga presenningar. Det var ju bra. Bland annat. 
Kom hem med 35 minuter intervju, klippte bort det mesta. Chop chop. "kill your darlings" har aldrig varit så tydligt för mig som då. 
Lilla klubben-Maria Pettersson pratade också lite. Sen klippte jag ihop två inslag av allt detta för att sedan lägga mig på en filt och bli brun.

Veckan som gått var jag programledare. Planerade och spelade in ett program om friluftsliv. Mer exakt om jakt, kanot och överlevnad. Gick ok.  Fick bra inslag av mina reportrar.

Om Ronny har tid i morgon ska jag se insidan av en biograf, tufft. 

Har även under helgerna sett delar av Öland. Filmat och solat på ön med. Bra grejer, bra ö. De körde ensilage där i helgen. Kornet hade gått i ax. Rapsen blommade. Växtvänlig ö det där. 

Amanda Anderssons bild 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar