2013-07-30

En om dagen sällan

Just nu ligger ett par TUSEN bilder i min dator som jag inte har tagit tag i att redigera och ladda upp, framkalla. Det vilar någon sorts förbannelse. Öppnar mappen och gör ett urval på vilka jag ska ha kvar. Sen redigerar jag kanske fem av 34 bilder. Ångrar mig, blir för noga. Känner mig blind för att det inte blir enhetligt eller kanske lite för enkelriktat. Ingen variation.

Någon borde kräva att jag ska göra det. Det måste matas ut massor av bilder nu. De gör ingen nytta som dolda klumpar av binär kod i min dator. JU. 

Där föddes "En om dagen-bloggandet"

Nu återupptar jag det. En om dagen. Utan prestige.



Denna vecka är jag slussman för Ring P1. Det går till så att jag svarar i mitt headset "Ring P1, välkommen till slussen"  Sen är det igång, vad som helst kan då hända.

Lars Kalas ringer och hatar Täppas, "Hur fan kan han vara med i radio" 
Britt vill fråga hur invandringen kan var så accepterad "Du vet själv hur de skjuter alla som inte håller med"
Någon är sjukt påläst om vindkraft. 
Två barn ringer in, de har tältat och ätit godis till frukost.
Anders vill lyfta det FAKTUM att USA styr oss med järnhand. 

Det är härligt att prata med så många olika personer.

En snabb intervju senare har vi sammanfattat vad den som ringde in ville, hur tydligt den talar och om det är något speciellt som är viktigt att veta. 

Såhär kan det se ut:

Ander Andersson
0755-235 432
Bromma
Äldrevård
--------------------------------
TYDLIG MEN TYP LITE FULL
"Hur kan vi inte satsa på äldreboende nu när det kommer så många 40-talister. Istället lägger vi pengar på att sälja ut vården" 

Namn, nummer och ämne sparas för ett tag. För att undvika att samma person är med jämt. Det där vet inte vi i slussen. Det är producenten som kollar det.

All text under strecket sparas INTE.

Det är hur som väldigt kul att slussa. Frågor?

Hej


  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar