2014-03-18

Manusfabrikörn

Det är dagar där det finns mycket att göra, väldigt lite blir gjort. Ändå händer mycket.

Kommer att ägna sommaren åt att vara ledig en hel vecka, sen journalistera på Sundsvalls tidning hela sommaren. Planen är att efter det andas en vecka, ladda om och ladda bössan. Älgjakt. Förhoppningsvis kommer jag ta igen vad tre år i Kalmar gjort för tillgången på älgjakt. 

Överförde precis över en hisklig mängd pengar till en Christer, i utbyte får jag en hisklig mängd saker. En kamera som jag suktat efter, pryttlar och pinaler. Bra att ha.

Sålde ett andra rep från resan till Kiev. Nu går vi runt, slipper att lägga ut varenda krona själva för resan och boende. Kul för mig och Dan McGyver. 

TV-projektet är i antågande, eller i full gång. Både och på något vis, det är hur som i en ganska påfrestande fas. Ingen vet exakt vad de ska göra, mycket ångest över idéer och manus som inte blir vad man vill att de ska vara. 

Har skrivit ett manus om en typ med för mycket pengar, det är roligt. Tycker jag, just nu åtminstone. Får se om det håller när jag öppnar dokumentet i morgon igen. 

I övrigt är jag ganska pank, bara det.


Stannade för en bild. Det var vårsolen som värmde, hon hade promenerat från Riddargatan, satt sig ned en stund. Det gjorde hon rätt i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar