2014-03-01

Raka rör i Skanör

Idéer, planer och projekt. Så luktar vardagen nu. Långt ifrån det konkreta legobyggandet där del A och del B ska bli del C. Nu ska så många trådar vävas samman, få en helhet som representerar verkligheten, i slutändan ska det kallas journalistik och göra världen bättre. 

Senaste veckan har bestått av telefon/mejl/telefon/mejl/sms/möte/telefon... Ett projekt planeras samtidigt som nästa ska uppfinnas och det tredje ska hållas rullande.

Funderar på att raka huvudet för att åtminstone frisyren ska vara enkel.

Här är ett projekt jag och fem medstuderande har i rullning just nu, Berätta!  Kolla det.


Bjäran som jag har knåpat ihop ett skivomslag till under hösten släpper detta omslag med tillhörande musik! I kväll i Ö-vik å imorgon i Sundsvall Pipeline. GÅ DIT KÖP SKIVAN.

Jag fick skivan i handen för ett par veckor sedan. Riktigt märkligt att något som har knåpats så mycket på i min dator, plötsligt ligger på bordet och är tjockt, har en struktur och lukt. Det har varit hiskerligt kul att göra. Ett välkommet sidoprojekt när kandidatuppsatsen var trist.

TV4 intervjuade Bjäran, gött
De vinner även priser på löpande band. Årets nykomling på Umeå folkmusikfestival nu sist. Köng!
Sen har de jädrans fin merch nu, spännande att förbereda för trycksaker. Det hade jag aldrig gjort förr, svåraste var att få svart svart fast med färg så det blev svart med jättesvart. Krångligt om man aldrig gjort de förr, det löste sig! Titta så fin å glad Pettan blev.


En fin hemsida har också hunnits med, köng de. Den fick jag hjälp med av min vän Marco.
Kolla här:  http://bjaran.se/



Om Kiev en annan gång. Typ på måndag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar