2011-02-15

Ååeeåå-flygplan!

Om en tid ska jag, Martin och Emil flyga långt och länge. Att flyga är säkrare än det mesta säger statistiken, men grottmänniskan inom en förstår inte statistik. Grottmänniskan förstår att hög höjd och hög fart samt en minimal risk för terrorister är farligt. Människan är blott en civiliserad schimpans, så är det för det har jag läst i en bok jag fick i julklapp.

Qantas Airways är det flygbolag som aldrig har störtat. Det säger dom till och med i filmen Rainman. Och Rainman var ju ett snille på statistik och inte så vältränad så han är för mig trovärdig. Wikipedia, som är om möjligt ännu mer snille på statistik, säger emot Rainman. Wiki säger att Qantas har dödskraschat ihjäl ca 60 stycken i deras plan. Dock för länge sedan och i propellerplan.

Jag ska, som den civiliserade schimpans en människan är, tänka att jag ska flyga med det säkraste bolaget. Ingen fara således, bara att sova gott och ta allt som händer för att vara lite turbulens eller luftfickor. Tyvärr så kan denna schimpans även tänka att det är väl på tiden och statistiskt fullt naturligt om Qantas gör som alla andra bolag och dödskraschar lite.


Har en nack-kudde i alla fall.

Bilden har jag stulit... ( http://www.flickr.com/photos/amphalon/3973462467/ )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar