2011-02-12

Trovärdigt

Richard Olsson, jag har länge levt i tron att han kan allt han säger i sitt lilla frågesportsprogram, sen kom en tid i tvivel. Tvivlar för jag har sett ett fenomen med honom, ett fenomen som även Matti i Bygglov på tv4 har gestaltat.

Fenomenet: I första säsongen av Vem vet mest/Bygglov glider de runt i rutan med lite mjukismage som trovärdigt säger: Jag tränar inte varje dag, dock kan jag allt jag gör och snackar om.
Andra säsongen i TV-rutan är de helt plötsligt rippade som surfare. Då glider de runt i rutan med sin kropp som säger: Jag tränar mer än varje dag.
Men lugn Richard, smarta killar orkar inte träna tills man gråter. Lugn Matti, ingen snickare orkar träna tills biceps ser ut som handbollar. Det är bara inte trovärdigt. Jag tar för givet att ni har gjort tio omtagningar innan ordvitsen/spiken satt.

Annat är det med På spåret, där har vi två trovärdiga killar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar