2011-02-01

Schlager och lycka

Nej nej nej nej nej.

Plötsligt så är det överallt. Var jag än ser. Luleå ska bjuda på galej. Danni ska dansa en krävande dans. Dilba ska ha inte mindre än sju dansare.

Schlagerfestival gör mig frustrerad, den går inte att undvika eller fly ifrån. Alla kommer bombas av den. Slöseri med licenspengar är bara och endast vad det är enligt mig. Man får hoppas att något liknande Lordi vinner åtminstone.

Sen tycker jag att man ska se Jakten på lycka på SVT. Inte för att det är kul och underhållande. Nä det är rätt så stelt, Hanna Hellqvist gör sig inte så bra i TV som hon gör sig i krönikor och på radio. Men, grönen vad bra saker Mark Levengod sa när de två satt och fikade. Som citat: "Skulle jag gå runt och försöka vara lycklig hela tiden, skulle jag ju vara som en vandrande klitoris".
Åh kanske låter det konstigt nu märker jag, men vissa man känner borde nog tänka mer på att inte vara en vandrande klitoris som tycker att allt som händer en ska vara härligt och fantastiskt underbart. För så kan det inte vara för någon. Man ska ha lagom roligt, då blir man lyckligare. Så se programmet.



Så äre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar