2011-05-27

P1 hela dagen


Jag matchar vädret och är trist som en trist gubbe. Sitter hemma en fredagskväll och tittar på så ska det låta, utan att sjunga med. Har lyssnat på P1 hela dagen och efter jobbet sov jag en timme.

Jag blir trött av att vara trött, det gör mig så trött.


Desto roligare är Kakkmaddafakka. Ett norskt band som jag saknar mina ungdomliga dagar, då jag lyssnar på P3. Ny skiva, typ. Dom är inte bara bra, dom är kul och kommer bli kult. Tänk dig, norskt och kult.

Appropå kult, numer så förknippar man ju det med den lille pojken som tycker man ska ha det så kult på restaurangen. Annat var det när jag var ung/unge. Då var kult inte något knepigt böjt adjektiv. Det var ett vanligt adjektiv som betydde legendariskt, t.ex kunde man säga "Eddi Meduza är ju kult han" och man menar typ att han är legendarisk.

Känner att jag är ute på hal is nu, inte min grej att namedroppa ordklasser. Tänker inte resercha heller, får inte betalt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar