2011-05-08

Utseendet


Sanningen om påståendet taget från tomma intet.


Skolan ställde till med skridskodisco under min tidiga skolgång. Min kreativa mor ordnade med utklädning. Kostym, röd slips och röd hjälm. Jag skulle säga att jag var Göran Persson sa hon, lärarna kommer skratta. Jag litade blint på mor, så gör ju barn.

Ute på isen var min utklädning en flopp, inga sjuåringar vet vem statsministern är. Det var ju inte ens valår. Det spelade mindre roll vad jag var, discokulan snurrade.

Något i floppen hängde sig kvar. Ett litet frö, ett utseendefrö. Orsak verkan hade sin gång. (Har kollat på Wikip om det stämmer, dock var artikeln om Orsak - verkan så lång, jag orkade inte sätta mig in riktigt. Skit samma.)

Och så, från nitton års ålder kommer allt igen. Aningen sorgligt, jag tycker inte att Socialdemokraterna är så sexiga utseendemässigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar