2018-03-31

Redlighetens sed - Jag tänker inte googla, jag tänker bara tvivla.

Jag lyder till stora delar under redlighet och sed. God sed och redlighet i arbetet. Det gör jag för att folk ska äta saker som jag gör, är jag inte tuktad av god sed och redlighet kan folk bli sjuka och därför är det rederlighetens bana som gäller för mig, samt den goda sedens bana. Dom följer samma leder och spår.

Man får inte slarva så värst om man ska vara redlig och sedlig.

För någon dag sedan läste jag en text med information om ett arrangemang, där stod att läsa att man skulle vi ett tillfälle få en "token" som jag tror utläses "tåwken". Det kändes lite osedligt och oredligt att kalla en kupong för token.

Men, nu finns det en risk här! Jag har inte undersökt om en token verkligen är en kupong. Det kanske är något annat.

Vad det än är så tvivlar jag på tilltaget. Jag tänker inte googla, jag tänker bara tvivla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar