2018-03-31

Svag tanke, nu nerskriven.

Jag är 27 år och har precis nu nojat över att dö rockdöden. Nästan inget tyder på att det ska ske, men det vore fan typiskt att tänka så och vips blev det rockdöden i alla fall. Vissa saker tyder på att jag rent rockstjärnemässigt har haft min topp. Tecken som att jag slutat bry mig om kläder, som att håret är bra tunt ovan pannan. Vikarna mina är som vassen i sjön. Ja, liksom vatten och land på samma gång. Vatten och land på samma gång är inte rockdöden.

Jag tror för övrigt att kristendomen skulle få ett litet, kanske obemärkt, uppsving om fler som jag började hävda att Jesus var 27 år när han dog. 

Är det här en smal referens?

"Glad påsk, visste du att Jesus var 27 år när han dog? Precis som Curt Cobain. Kristendom är lika coolt som grunge."

Svag tanke, nu nerskriven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar